söndag 13 mars 2016

Här är jag igen!!

Saknat mig??

Tja, d va ett tag sen jag skrev.. Ja, tillräckligt länge sen iaf.. 
Undrar ni vart jag har varit ksk?
Det skulle jag också undrat om jag var en bloggläsare..
Eftersom det var ca 1 år sen jag uppdaterade så ska jag berätta vrf...
hmmmm, vart ska jag börja....
För snart ett år sen så va d en tävling i Trollhättan (Trolleträffen) som jag skulle på..
Den här tävlingen älskar jag lite extra mycket för att finalerna blir ganska coola. Först sitter alla andra på läktaren. Sen så släcker d ner hela lokalen och siktar rampljus mot finalmattan!! Inte nog med det utan man får gå ut t mattan med sin coach men någon cool låt. Sen berättar d i högtalare vilka som ska mötas. 
Det tycker jag är ganska häftigt!
Det tog VÄLDIGT lång tid att åka dit! Det kommer jag ganska sådär jättebra ihåg..
Iallafall, jag kom dit och träffade massor av judokas. D var från min klubb, andra klubbar och andra... Medans jag väntade på att få tävla så satt jag och chit chattade med massa vänner och hade kul. På tävlingar blir det alltid en EVIGHETS väntan innan man får börja tävla!... :///
Nog med det, det var inte det jag skulle berätta om...
Tillslut var det min tur att gå upp på min första match. Vet ni vad jag gör?
Jag kastar efter 10 sekunder och jag vinner!! Men det är inte problemet, utan när jag kastar så drar jag av både korsband och ledband... Jag vann ju iaf matchen men det var också den sista matchen för mig på ca 1, t 1,5 år!! Det innebar att hela sommaren fick jag gå men en ful plastbit (nån slags skena) på benet. Sen nu i höstas blev det operation. Jag blir arg för att jag fick gå och vänta på en operation i ett halvt år!! Det är inte rätt! Elr vad tycker ni?
Nu har jag fått börja träna lite lätt igen och är snart helt tillbaka på judomattan.. Tävling blir det nog inte på ett tag till... 
Jag har iaf gymmat när det gått (när jag nt haft för ont).
Jag har fått ett år med rehab, fys, gym och massa andra övningar och träningsprogram som ska göras dagligen utan judo alls!! Nu får jag köra lite judo men inte alltför mycket...
Jag här väldigt tacksam för den hjälp jag fått av min familj och främst min pappa som har tjatat och tvingat mig sköta min rehab när allt går som trögast.. Jag har också fått stöd av min sjukgymnast! Han e grym!!!
Om ni har frågor om hur jag orkade gå igenom denna resa så kommentera!!!
SES!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar